Před válkou slíbil Porschemu sám Adolf Hitler, že celou žalobu vyřeší. A opravdu, po obsazení Československa v roce 1939 a vzniku Protektorátu Böhmen und Mähren, byla z kopřivnické Tatry odvezena do říše všechna dokumentace k Tatře 97 a spor tak byl vyřešen až do roku 1945.

Hitlerovo řešení padlo

Ale po konci války se opět kola spravedlnosti začala točit, pomalu, ale přece. Přesto až teprve v roce 1961 Volkswagen vyplatil za Tatru 97 československému státu odškodné 3 miliony marek. I to byl důvod, proč se VW – v té době již známý „brouk“ vyráběl pořád dál. VW v té době byl na pokraji finančního krachu, jiné auto od roku 1937 „nevymyslel“, tak se rozhodl vyrábět tento jediný osobní model, dokud to půjde. A šlo to ještě hodně dlouho. V Mexiku až do roku 2003. Celkově bylo „brouků“ vyrobeno za celou existenci výroby víc než 21,5 milionů.

Jak ta průmyslová špionáž skončila?
4 (80%)1
3-728x90.gif